Lifestyle, Reseptit, TÄYSPALEO
Jätä kommentti

Viikko TehoPaleolla

Olen ollut nyt viikon TehoPaleolla. Ei ole ollut helppoa. Eikä vaikeaa. Fiilistä on hieman vaikea kuvailla. Asiaan ei liity mitään suuria tunteita. Olo ja ajatukset ruoan suhteen ovat neutraalit.

Kohdallani ei ole kyse mistään suurista muutoksista. Vain pientä siistimistä. Sitä paitsi, olen tehnyt tämän ennenkin. Ja pidempään kuin kuukauden verran. Harjoitus tekee mestarin ;)

Käytännössä olen jättänyt ruokavaliosta pois satunnaisesti käyttämäni maitotuotteet (pastöroimattomat juustot, kahvikerma, voi, smetana, turkkilainen jogurtti), treenin jälkeiset riisikakut ja kaupan tumman suklaan. En ole myöskään käyttänyt mitään makeuttajia, edes luonnollisia.

Muutama ”vahinko” on käynyt. Joko vahingossa tai tarkoituksella. Söin pois jääkaapissa majailleen pekonin. Ei paras valinta, mutta ei huonoinkaan (teollinen lihavalmiste, joka sisältää mm. glukoosia). Maanantai -aamuna nautin aamukahvin kahvilassa. Joukkoon lurahti vanhasta tottumuksesta kermaa. Olin kipeästi kahvin tarpeessa, enkä viitsinyt jättää 3 euron kahvia juomatta. Ja eilen oli aivan pakko maistaa teelusikan kärjellinen iHerbistä saapunutta Roayl Jelly -raakahunajaa (sis. myös siitepölyä, propolista, ginsengiä) =)

Lauantaina teki mieli jotain ”pientä”. Tein pienen erän raakasuklaata. Pähkinöin, vaniljalla ja kaakaorouheella maustettua. Mukana myös lusikallinen lucumaa, joka ei varsinaisesti ole ei-sallittujen listalla, mutta jonka voi myös jonkinlaiseksi makeuttajaksi tulkita.

Hieman on väsymys painanut. Syynä ennemminkin ulkoisista tekijöistä johtuneet rikkonaiset yöunet ja muutamat mieltä painaneet asiat kuin ruokavalio. Treenit ovat sujuneet ongelmitta.


SUNNUNTAIN RUOKAPÄIVIS

Listasin sunnuntaina syömäni ruoka-aineet ja lisäravinteet. Yritin hahmottaa kokonaisuutta värien ym. tekstitehosteiden avulla. Joidenkin ruoka-aineiden kohdalla jaottelu on hankalaa, koska ne kuuluvat useampaan kuin yhteen ryhmään. Esimerkiksi kananmunan luen sekä proteiini- että rasvalähteeksi. Samoin avokado on sekä hedelmä, että rasvalähde. Mutta näin tämä jaottelu jokseenkin menee…

  • määrittelemätön
  • kasvikset
  • hedelmät ja marjat
  • rasvalähde
  • proteiinilähde
  • lisäravinteet

Hiilarit? Who cares?! Kyseessä on paleo eli laatutietoinen ruokavalio, eikä karppaus eli hiilihydraattitietoinen ruokavalio.

Esiaamiainen klo 10
  • lasillinen vettä
  • lasillinen kurkkumehua (kurkku + sitruuna + inkivääri + merisuola)
  • kalaöljy + glutamiini + D-vitamiini (5000 IU) + probiootit
Aamukahvi klo 10.30
  • luomukahvi
  • kookoskermaa
Aamupala klo 12
  • Emerald Balance -viherjuoma
  • heraproteiini
  • BCAA
  • 1/2 avokado
  • chlorella
Lounas klo 14.30
  • 1/2 lasillista porkkana-punajuuri-selleri-omenamehua
  • espanjalaisia vihanneksia
  • broilerin rintafile
  • luomumuna
  • kookosöljyä paistamiseen
  • luomuhapankaalia
  • chlorella
  • B-monivitamiini + seleeni & E-vitamiini
Latausjuoma klo 17.15
  • heraproteiini
  • BCAA
  • maca
  • beta-alaniini
  • kreatiini
  • vihreä tee -kapseli

Treeni klo 17.45 – 19.30 (leppoisa yläkehon body samalla jutustelle =))

Palautusjuoma klo 19.30
  • heraproteiini
  • BCAA
  • glutamiini
  • kreatiini
  • pieni luomubanaani
  • NAC + OptiMSM
Illallinen klo 21
  • 1/2 lasillista porkkana-punajuuri-selleri-omenamehua
  • provencale -maustettu kukkakaali-parsakaalipyrettä
  • ahvenfileitä broilerin rintafile
  • paistettu punasipuli (kookosöljy + merisuola + punaviinietikka)
  • chlorella
  • kalaöljy
Iltapala
  • marjavanukas, jossa…
    • mansikoita
    • mustaherukoita
    • chia -limaa
    • himalajansuolaa
    • hamppuproteiinia
  • sinkki + magnesium (ennen nukkumaanmenoa)
  • pieni kotimainen omena

Suunnittelin iltapalaksi marjavanukasta, jonka korvasin lopulta omenalla. Ei ollut nälkä, eikä tehnyt muuta mieli. Myös illallisen ahvenfileet jäivät haaveeksi, koska kaupasta ei sellaisia löytynyt. Oli tyytyminen broilerin rintafileeseen. Jo toistamiseen saman päivän aikana.

Yksi viikko takana, kolme edessä! Nou problemos! Myöskin muilla testiryhmäläisillä on palautteen mukaan sujunut kaikki hyvin ja ongelmitta. Jee! Tsemppiä kaverit! =)

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s