Pirtelöt, Reseptit, TÄYSPALEO
Jätä kommentti

Suklainen aamudrinkki

Aloitetaanpa tämä postaus ehkä viidettä kertaa alusta. Luomisen tuskaa? Ei oikeastaan. Havahduin vaan kerta toisensa jälkeen ruikuttamiseen; kuinka viime viikot ovat olleet niin henkisesti kuin fyysisestikin raskaita ja kivuliaita. It is what it is! Eikä tilanne vinkumalla parane. Tekemällä ja valitsemalla viisaasti paranee. Vielä kun sitä viisautta jostain siunaantuisi tähänkin päähän ;)

Kehno aloitus tämäkin, mutta menköön! Muuten en saa ikinä tätä, jo parisen viikkoa luonnoksissa maaannutta pirtelöpostausta ulos.

Suklaa on niin mun juttu! Suklaapirtelö ei. Vihreät ja marjaisat toimivat paremmin. Muutamia melko karmeita kokeiluja tuli kumottua kurkusta alas yrittäessäni kehitellä jotain ”juotavaa” valmennettavien iloksi. Lähtökohtana kaakaonmakuinen proteiinijauhe, jota tiedän monen valmennettavan suosivan maustamattoman sijaan. Suklaista proteiinivalmistettakaan ei Paleokeittiössä ollut, joten senkin suhteen jouduin hieman soveltamaan. Useamman  epäonnistuneen pirtelön jälkeen jouduin myös nöyrtymään ja toteamaan, että parasta vaan palata perusasioiden äärelle. Keep it simple toimii yleensä paremmin kuin go complicated.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

SUKLAINEN AAMUPIRTELÖ my style

  • 25-30 g maustamatonta heraproteiinijauhetta
  • iso ruokalusikallinen raakakaakaojauhetta
  • puoli desiä kookoskermaa (Kara)
  • 1 pieni tai puolikas iso jäädytetty banaani
  • hippunen laatusuolaa
  • sopivasti vettä notkistamiseen

Kaikki ainekset taas blenderiin ja sekaisin. Banaani kannattaa viipaloida valmiiksi ennen pakastimeen tuikkaamista. Helpottaa huomattavasti jatkokäsittelyä. Myös kuoret kannattaa poistaa etukäteen ;). Kaakaojauheen ja maustamattoman proteiinin voi korvata kaakaonmakuisella proteiinilla.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Tämän pirtelön kehittämiseen oli pari syytä. Ensinnäkin jo aiemmin mainitsemani monen mieltymys kaakaonmakuiseen proteiinijauheeseen. Toisekseen valmennettavien valitus aamusyömisen vaikeudesta. Ei pysty, ei maistu, ei ehdi! Tämän verran täytyy pystyä. Kiireaamuina tämä pirtelö toimii mainiosti täysipainoisena ateriana. Samoin kuin aiemmin postaamani ”Mustikkasuu”, joka on mielestäni parempi vaihtoehto kuin serkku suklainen. Etenkin jos käytössä on valmiiksi maustettu proteiinijauhe. Raakakaakaolla on omat hyvät puolensa, mutta tuoreisiin marjoihin kannattaa aina panostaa. Useimpien ruokavaliosta ne valitettavasti puuttuvat kokonaan. Ja banaani on aina… banaani. Sopii joillekin paremmin kuin toisille. Aterian jälkeistä vireystilaa tarkkailemalla selviää kyllä, onko banaani aamutuimaan sun juttu vai ei.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s