Lifestyle, Reseptit, Salaatit, SEMIPALEO
Jätä kommentti

Liikaa lihaa!

Se tunne, että nyt ei enää yhtään tätä! Se iskee silloin tällöin viherpirtelön tai kaalien kanssa, mutta harvemmin lihan läheisyydessä. Nyt kuitenkin pääsi näin käymään. Kun olin syönyt kolme päivää lammasta ja neljä päivää peuraa (tulossa!), niin iski totaalistoppi. Ei enää minkäänlaista lihaa tähän kroppaan, kiitos!

Tunne oli hieman yllättävä ihmiselle, joka on tottunut huutamaan ”Lisää lihaa!”. Analyysissani päädyin tulokseen, että lammas ja etenkin riistaliha ovat kaiketi sen verran intensiivisiä, että niitä ei ehkä ole hyvä vedellä päivä toisensa jälkeen. Vaikka hyviä olisivatkin.

Olenko ainoa lihakammoon sairastunut?

Lihan tilalle oli keksittävä jotain muuta, mielellään jotain hyvin helppoa ja sellaista, joka ei vaatisi markettireissua. Koska ei todellakaan huvittanut lähteä perjantaina markettiin marhaamaan…

Lopulta päädyin noutamaan vain pari limettiä ja chilipalkoa lähikaupasta. Kananmunia, avokadoa, valkosipulia ja oliiviöljyä löytyy kotivarastolta melkeinpä aina. Samoin tuoretta persiljaa, johon olen ilmeisesti koukussa aina vaan. Pecorinon jäänteetkin makasivat vielä jääkaapissa puolentoista kuukauden takaa. Näitä jäänteitä olisi saanut olla hieman enemmänkin… Ja nyt kotikolosta löytyi poikkeuksellisesti jopa paketti riisivermicelliä, jonka olin jossain vaiheessa varuiksi ostanut, kun sellainen sattui vahingossa vastaan tulemaan.

Vaikka niin vannoin, kautta kiven ja kannon, että en lähde mihinkään lihaton lokakuu -hömpötyksiin mukaan, niin näin tässä nyt kuitenkin pääsi käymään. Vähän viime tipassa ja lyhyenlaisesti, mutta korsi kekoon kannettu! Korsi se on hentoinenkin heinä ;)

Siinähän ne sitten olivatkin, aasialaisen nuudelisalaatin ainekset!

Limettiä laitoin tällä kertaa hieman edellistä enemmän (puolitoista) ja korianterin virkaa sai tosiaan toimittaa persilja. Nuudelipaketista jäi puolet vielä seuraavaan kertaan. Ja koska ateria ei ole ateria, ellei kyljessä ole jonkin sortin proteiinia, niin paistettu kananmuna toimitti oikein mukavasti lihan virkaa. Itse asiassa niitä meni kerralla peräti kaksi. Ja kolesterolikammoiset repivät taas hiuksia irti päästä ;)

Jos et vielä ole testannut tätä avokadopastan serkkua, niin suosittelen! Muillekin kuin luolamiehille.

Paleoihmiselle vinkkaisin vielä, että kannattaa lukaista tarkkaan riisinuudelipaketin kääntöpuoli. Se, että paketin päällä lukee riisinuudeli ei vielä tarkoita, että nuudelit sisältäisivät pelkkää riisiä. Suolaakin saa olla reippaasti! Ilman sitä maut eivät pääse oikeuksiin eikä koko nuudelisalaatti maistu yhtään miltään. Joo, kantapään kautta opittu; hieman jouduin jälkikäteen lisäämään ;)

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s