Ateriat, Gluteeniton, Kananmuna, Maidoton, Parsakausi, Pähkinätön, Reseptit, Sokeriton, TÄYSPALEO, Viljaton
Comments 2

Pikaruokaa jämistä – Paras parsalautanen

Mun pitäisi olla tekemässä jotain ihan muuta kuin kirjoittaa postausta nahjuuntuneista parsoista. Mutta tuli niin maukas annos jääkaapin jämistä, että olisi melkein rikos jättää vinkkaamatta näin helposta ja herkullisesta pikaruoasta.

Annoksen päätähtenä loistavat (kirjaimellisesti!) pari paistettua ulkokananmunaa ja viime viikon Soppa&Salaatti -kokkailuista jääkaappiin unohtuneet tankoparsat.

Sen verran infoa Soppa&Salaatti -valmennuksesta kiinnostuneille, että päivämäärä on vihdoin päätetty ja ovet kevään kivoimpaan hyvän olon kokkausryhmään avautuvat perjantaina 29.4. Lisää infoa ja early bird -tarjousta tulossa Paleokauppaan vielä tällä viikolla.

Takaisin tankoparsaan! Päätähtien kylkeen kaivoin sitruunalla maustetun majoneesin lisäksi purkista muutamat oliivit ja ”tuoretta”, jo parhaat päivänsä nähnyttä basilikaa. Viimeistelyyn vielä reippaasti suolaa sekä rouhittua mustapippuria ja TSA-DAA…! Pikainen jämälounas oli valmis!

Niin hyvää ja helppoa, ja aika nättiäkin siitä loppujen lopuksi tuli. Vatsakin täyttyi mukavasti ja rasvan määrä pitänee nälän poissa vielä pitkälle iltaan.

PIKAINEN PARSALAUTANEN

1 annos

  • vihreää tankoparsaa
  • pari kananmunaa
  • ~2 rkl luomumajoneesia
  • ~1 rkl sitruunamehua
  • luomu kalamata -oliiveja
  • tuoretta basilikaa
  • paistamiseen reippaasti meijerivoita
  • maustamiseen sormi-/hiutalesuolaa ja rouhittua mustapippuria
  1. Valmista sitruunamajoneesi puristamalla sitruunamehua luomumajoneesin joukkoon. Sekoita.
  2. Paista pannulla pari kananmunaa runsaassa voissa ”sunny side up”. Huuhtele sillä aikaa parsat, leikkaa kovat tyviosat pois ja kuori halutessasi. Itse syön parsat kuorineen.
  3. Pistä munat lautaselle ja parsat pannuun. Lisää tarvittaessa vähän voita. Paista 3-5 minuuttia niin, että parsat saavat vähän väriä, mutta eivät paistu lötköiksi. Kippaa parsat munien päälle.
  4. Kaada päälle majoneesi. Lisää puolitetut oliivit sekä silputtua basilikaa. Ripottele lopuksi koko komeuden päälle aika avokätisesti suolaa ja rouhi mustapippuria. Syö samantien! Koska parasta lämpimänä!

Katso myös Paleokeittiön muut parsareseptit!

Pikaisia parsalautasia Sinullekin!

Seuraa facebookissa!Seuraa Twitterissä!Seuraa Instagramissa!Seuraa Pinterestissä!Seuraa Bloglovin`issaTilaa uutiskirje!Paleokauppa

2 Comments

  1. satunnainen says

    Mistä kaukaa parsat tähän aikaan vuodesta tulevat? Eikös niiden kausi ole vasta tuloillaan?

    • Juuh, kotimaista parsaa ootellaan vielä! Nämä olivat espanjalaisia. Ja tosiaan jämiä viime viikon kokkailuista Soppa&Salaatti -valmennusta varten. Pakko oli ottaa vähän förskottia! =D Vaikka täytyy kyllä myöntää, että olen sen verran perso parsalle, että en oikein malta odottaa kotimaisten valmistumista kun kevään ensimmäiset parsat marketteihin ilmestyvät… ;)

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s